۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴

وزیر نفت در حاشیه جلسه هیأت وزیران:

برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت فعلاً روی میز دولت نیست

برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت فعلاً روی میز دولت نیست

وزیر نفت با تاکید بر اینکه طرح و برنامه‌ای برای افزایش حامل‌های سوخت فعلاً بر روی میز دولت نیست خاطرنشان کرد: البته این بحث فراتر از وزارت نفت است و در ساختار حاکمیت تصمیم گیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پاک نژاد وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مکانیزم‌های تولید حامل‌های انرژی باید افزایش پیدا کند و قطعاً در مورد افزایش تولید با چالش‌هایی از جمله تأمین منابع مالی مواجه هستیم که اقداماتی برای رفع این مشکل اتخاذ شده است.

وی افزود: بخش مهم‌تر ماجرا به بهینه سازی مصرف و مدیریت تقاضا برمی‌گردد که این راهکارهایی دارد که بخش عمده‌ای از این امر بر دوش مردم عزیزمان است که همراهی و همکاری بکنند تا موضوع ناترازی به مرور زمان حل شود و این موضوعی نیست که ظرف یکی دو سال برطرف شود.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه این نا ترازی دستاورد سال‌ها تأخیر در سرمایه‌گذاری ها بوده و حل آن نیز نیازمند گذشت کمی زمان است تصریح کرد: ان‌شاءالله که بتوانیم راهکارها را به نتیجه برسانیم.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه طرح و برنامه‌ای برای افزایش [قیمت] حامل‌های سوخت فعلاً بر روی میز دولت نیست، خاطرنشان کرد: البته این بحث فراتر از وزارت نفت است و در ساختار حاکمیت تصمیم گیری می‌شود.

وی گفت: آنچه که اولویت ما است حرکت به سمت مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف است. بنزین با مازوت تولید نمی‌شود. مازوت سوزی در نیروگاه‌ها موضوعی است به دلیل نحوه مدیریت تأمین سوخت معادل نیروگاهی، بخشی از این سوخت معادل در حوزه‌هایی مازوت است که البته مقدار آن خیلی کم است و کمک می‌کند به حفظ ذخایر ما برای اینکه در زمستان و پیک سرما با مشکل مواجه نشویم.

پاک نژاد در پاسخ به سوالی در رابطه با تفاهمنامه های بین المللی، بیان کرد: با هیأت روسی که چند روز قبل به تهران ما بحث‌هایی در خصوص تجارت گاز را دنبال می‌کنیم. هدف این است که حوزه سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به عنوان هاب انرژی مطرح شود. این بحث‌ها قرار است پیگیر شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه تأمین گاز در فصل سرما، اظهار کرد: تلاش ما این خواهد بود که با کم‌ترین چالش در این حوزه مواجه باشیم.

کد خبر 6244235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
      0 0
      با اینکه قیمت بنزین و سوخت واقعی نیست باید قبل از گران شدن تمامی زیر ساخت های در رابطه با سوخت درست و تورم پایین اید تا مشکلاتی برای ملت و مملکت ایجاد نکند